onsdag 31 december 2008

Ramsor

Alla som känner mig vet att jag är galen i ramsor. Jag tycker faktiskt att det är lika roligt som det verkar. Ännu roligare har det blivit när jag numera kan ramsa och tramsa med mina barnbarn.
Nu har det kommit ut en ljuvlig liten och nätt ramsbok i Min lilla skattkammare-serien med några av våra mest älskade vaggvisor och ramsor. Boken har bara 26 sidor, bra tycker jag, ibland är det skönt att ha en tunnare bok att hålla i. Det bästa med denna bok är ändå de finfina illustrationerna av Eva Eriksson. Man vill ha! På varje uppslag finns en småbarnsramsa och en vaggvisa, med boken följer också en cd-skiva, där Louise Lindfors sjunger och Klas Gullbrand spelar alla visorna. Urvalet är gjort av Marianne von Baumgarten-Lindberg och Ingela Rinaldo Davidson.

1 kommentar:

Jenny Sandqvist sa...

Jättefin bok! Nätt och behändig och med väldigt fina bilder. Den medföljande cd:n hade vackra versioner av sångerna att lyssna på, men de funkade inte så bra att sjunga med i eftersom de inte sjungs traditionellt rakt av utan tolkas mer personligt med känsla.
Hur som helst, en bok att tycka om!