
Egon är sju år och ska bli riddare när han blir stor. Han går riddarskola men tycker att det är lite läskigt att fäktas, man kan ju göra sig illa. Men Egons kompis Fiona tycker att det är desto roligare. Hon vill lära sig att slåss mot drakar.
Och... när vakten ropar. -Drakar i öster! så rusar alla riddare iväg. Egon och Fiona får stränga order att stanna kvar på borgen.
Men Fiona vill följa efter för att visa vad de går för. De är ju modiga, snabba och starka...eller??
En lättläst bok i kapitel med många bilder och bara några rader text på varje sida. Ett säkert kort till nybörjarläsaren. Ålder 6+
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar