onsdag 3 juni 2020

Det är jag som är JUNI av Lin Hallberg


Juni vill inte gå på en massa aktiviter, hon har provat måånga. Hon trivs bästa att slappa i soffan med sin katt Marmelad. Junis bästakompis Alba är precis tvärtom. Hon älskar aktiviteter och har släat med Juni på tennis, orientering, dans, fotboll och värst av allt segling. Varje gång har det slutat med katastrof
Nu har Alba kommit på ännu en grej. De ska börja ridning. Hmm Juni är egentligen inte alls intersserad. Snarare ganska skraj. Hästar är ju gigantiskat stora och kanske farliga. Men Alba tjatar och Juni inser att hon måste ge ridningen en chans för att ha kvar sin bästis. 

Lin Hallberg är hästboksdrottningen nummer ett.. Hon har skrivit en bok om vänskap och rädsla med stor värme och humor. Man får lust att börja rida. I min tidiga ungdom hängde jag en del i stallet. Dock hann jag bara bli 3:e skötare till gamla Sol-Dolly Sen blev jag allergisk....

Inga kommentarer: