tisdag 2 juli 2024

Surast i Ångermanland av Oscar Danielson


 Lukas har aldrig träffat sin morfar men nu är det bestämt att han ska. Träffa en surgubbe i Ångermanland medan mamma åker på yogakurs på Mallorca. Alltså. Kan han inte bara vara hos mormor och Lennart?  Eller vara med kompisen Simon. Hos pappa kan han inte vara det fattar han. Han behöver inte ens tänka tanken. Mamma är bestämd och det finns ingen chans för Lukas att undvika att åka till Ångermanland och till morfar "Vem åker ens till Kramfors?"

Morfar möter upp vid tågstationen, Han verkar lika motvillig till mötet han också. Inte det minsta glad. en riktig surgubbe alltså. Han pratar inte i onödan, inte heller med sina grannar. Han bor i ett pyttelitet hus utan vare sig TV eller internet fast det finns ett större och nyare hus intill. Varför tycks alla i byn vara arga på honom och på varandra.Vad och vem är hunden som är begraven? 

Som tur är finns Ellie som är motsatsen till surhet. Tillsammans bestämmer de sig för att lösa gåtan med grannfejden eller vad det nu kan vara.   

Surast i Ångermanland av Oscar Danielson är en härlig och fnissig  berättelse om kärlek och relationer i flera generationer, om ett sommarlov med kärlekspirr och familjehemligheter. En riktigt mysig sommarlovsläsning.


5 kommentarer:

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) Kärleksbesvärjelser
2) lösning och bot mot all sjukdom
3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
4) Äktenskapsbesvärjelser
5) Graviditetsbesvärjelse
6) Uppbrottstrollformler
7) Dödsbesvärjelse
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

Anonym sa...

Jag började märka något konstigt beteende från min man och några veckor senare fick jag reda på att min man träffade någon på sin arbetsplats. Han började komma hem sent från jobbet och han spenderar knappt extra tid med mig eller barnen. Ibland går han ut och kommer inte ens hem på ungefär en vecka. Jag blev väldigt orolig och behövde akut hjälp för att rädda mitt äktenskap. När jag surfade på internet en dag kom jag över en webbplats som föreslog att Dr Ilekhojie kan hjälpa till att lösa äktenskapliga problem och återställa relationer. Jag kontaktade honom, han berättade att någon annan har brutit kopplingen mellan mig och min man och han valde att utföra en försoningsritual för att fixa det. Jag gav allt han bad om och inom 3 dagar började min man spendera så mycket tid hemma och tog mig till och med ut på en utekväll bara vi två. Ända sedan dess har allt återgått till det normala och min familj är tillbaka lycklig igen.. Allt tack vare Dr Ilekhojie. Jag föreslår att du kontaktar honom för hjälp. Hans e-post; gethelp05@gmail.com och Whatsapp: +2348147400259

Anonym sa...

Jag visste aldrig att människor kunde vara så snälla, osjälviska och fantastiska förrän Dr Ilekhojie hjälpte mig. Min förening med min man var inte upp till ett år när vi började ha så mycket problem. Min man lämnade mig och lovade att aldrig återvända. Jag visste inte vad jag skulle göra med mitt liv vid den tidpunkten. Jag var tvungen att fortsätta söka hjälp tills Dr Ilekhojie kom till min räddning. Efter att han gjort vederbörliga konsultationer stod det klart för mig att min mans ex fortsatte att manipulera honom andligt så att hon kan få tillbaka honom. Jag fick veta allt som behövdes göra av Dr Ilehojie med all säkerhet som jag följde och han hjälpte mig och resultatet var så fantastiskt. Nu är min man tillbaka och vi lever i värme och lycka. Skicka ett sms till honom via WhatsApp +2348147400259 eller mejla honom via: gethelp05@gmail.com eller https://ilekhojie-solutions.webnode.page

Unknown sa...

Jag gick fortfarande på college när jag träffade min fästman. Vi dejtade ganska länge och var sambo och vårt förhållande godkändes av våra föräldrar. Vi kom överens och allt var perfekt. Han reste ut för lite träning och sedan dess blev allt aldrig bra för oss igen. Han träffade en dam där borta och han tenderar att ha engagerat sig mycket i det de delade och lämnat mig utanför bilden. Jag gjorde allt jag kunde för att åtgärda problemet men ingenting fungerade förrän jag hörde talas om Dr Isikolo. Jag kontaktade honom och förklarade vad jag gick igenom och han lovade att hjälpa vilket han gjorde som utlovat. Jag följde instruktionerna han gav mig och han fixade problemet jag hade med min fästman och nu är han tillbaka till mig och vi ska gifta oss om en månad. Allt tack vare Dr Isikolo. Kontakta honom nu om du behöver hjälp. mejla: isikolosolutionhome@gmail.com eller sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196

Anonym sa...

efter att ha varit i ett förhållande med honom i sju år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves. Jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har för honom och jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag kontaktade en trollformler som heter DR ISIKOLO som kunde hjälpa mig att besvärja honom för att få tillbaka honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade trollformaren och han berättade för mig där var inga problem att allt kommer att ordna sig innan två dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig och vi löste skillnaderna och vi är lyckliga tillsammans nu. Vem som helst kan behöva hjälp av trollformaren, hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller ring/sms:a honom via WhatsApp på: +2348133261196