måndag 15 april 2024

Vi kommer ändå bara bli becknare av Rihab Garci


Samir, Sebbe och Selma har hängt, lekt och varit tillsammans sedan första klass. Nu är det skarpt läge, sista året i grundskolan och det handlar om att vinna eller försvinna. Läraren Leila är en riktig eldsjäl som skulle gå genom eld för att hjälpa sina elever. Men det är inte så lätt. Så många fallgropar, så mycket trassel och så mycket känslor. 

Sebbe har inte vara kompiskänslor för Selma och det är pinsamt och Selma fattar inget. Sebbe som alltid kommit till Selma med sina tjejproblem, eller när han skrivit en ny låt och velat checka, eller vill snacka om morsans nya snubbe. Sebbe som är den enda fett jobbiga swediungen på gården. Han, den enda swediungen som Selmas pappa gillade och som stoppade ett bråk i centrum som gav Selma trauma för livet. Hur nära att hon förlorat sin allra bästa vän. Men kärlek? Selma känner inte sådana känslor för Sebbe. Hennes känslor är för någon annan. 

Sebbe vill rädda sin bror Yasin som sitter häktad och har råkat ut för trubbel igen. Den här gången är det illa. Det kommer att bli SiS-boende för honom om inte Sebbe rycker in. Men hur ska han få tag på 20 lax. Sebbes lojalitet till Yasin har aldrig varit starkare. Klasskassan innhåller samma summa och han vet precis hur han ska göra. 

Varför bry sig? Vi kommer ändå bara bli becknare var det sista Yasin sa till Leila vid utvecklingssamtalet. 

Men nu har ju hela klassen kämpat på och  i alla fall becknat kakor så det står härliga till. Alla kakburkar är slut och pengarna kommer att räcka till en fet underhållning på balen. 

Vi kommer ändå bara bli becknare är en berättelse om ett gäng niondeklassare i en Stockholmsförort skrivet på ett humoristiskt och innerligt sätt av högstadieläraren och influencern Rihab Garci. 

En bok om att vara ung och stå på gränsen till nästa steg i livet. Om kärleken, vänskapen, lojaliteten och att bli tagen på allvar. En bok som får oss att förstå att det just är det där extra extra som är det viktiga. Att bli sedd, att någon vuxen tror på en. En mycket viktig bok! 




2 kommentarer:

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i ett förhållande med Anderson i flera år gjorde han slut med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformler som kunde hjälpa mig att besvärja honom men jag är typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget val än att prova det, jag mailade trollformlern, och han sa till mig att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han förtrollade och överraskande nog den andra dagen, klockan var runt 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag blev så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckliga tillsammans igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har problem med relationen, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla trollformaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) Kärleksbesvärjelser
2) lösning och bot mot all sjukdom
3) Örtkur för alla sjukdomar/sjukdomar
4) Äktenskapsbesvärjelser
5) Graviditetsbesvärjelse
6) Uppbrottstrollformler
7) Dödsbesvärjelse
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta denna fantastiska man om du har några problem för en varaktig lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

Unknown sa...

Hej allihopa. Jag har haft tuffa och hemska upplevelser i mina tidigare relationer och jag väntade verkligen tills jag träffade min man och efter att vi träffades blev vi kära och gifte oss. Efter två år av vår union förändrades han och började bete sig konstigt och lämnade så småningom mig och vår son. Jag gjorde allt jag kunde för att få tillbaka honom men allt var fruktlöst. Jag kom i kontakt med kommentarerna och vad alla sa om Dr Isikolo. Jag nådde ut till honom och han svarade och gav mig sitt bästa och stöd för att få mitt äktenskap att fungera igen. Det var han som gjorde det känt för mig att min man togs ifrån mig av en annan kvinna och han gjorde en kärleksåterföreningsförtrollning som återförenade oss igen och han kom tillbaka hem till mig och min pojke. Ingen där ute har faktiskt ljugit om Dr Isikolo och hans goda gärningar. Min man kom tillbaka hem 48 timmar efter att han gjort jobbet som utlovat. Nå ut till honom nu och vara säker på att han kommer att hjälpa dig. Du måste maila honom nu via: isikolosolutionhome@gmail.com eller sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196